About Me

Bildet mitt
Ei fornøyd jente på 28 år, som er bosatt i eget hus, sammen med forloveden min, Tom, ei datter på 7, og liten gutt på 2 år. Dette er min blogg hvor jeg stort sett skriver om hverdagslige sysler og gleder, men siden jeg er en veldig kreativ sjel, som liker å pussle med det meste, så kommer her også innskudd av kreativitet og andre ting som måtte oppta meg. Kanskje jeg kan INSPIRERE deg?

lørdag 21. august 2010

I dei sumarsdage....

Det har gått en liten stund siden sist blogginnlegg, men det har vært en travel uke. Ask Emilian har rukket å bli seks mnd, jeg har blitt 27, og Tuva har blitt skolejente!!!

Årene renner av gårde når man blir voksen og får barn, ingen tvil om det!

Guttaboys koser seg
På mandag hadde vi besøk av Jonathan, Fride, MJ og Joachim. Været brilljerte med sin varme side, så det ble grilling og utekos som sto på menyen.Guttaboys tok livet med ro, og koste seg både med lek og fjas. (For de små guttene ble det også litt vognkos, les: søvn.)

Mamma og co besøkte oss på tirsdag. Undertegnede fyllte 27 år, og innså med stor skrekk at en ikke er ungdom lenger... Tom var så snill å lage kake til lille meg, og den smakte selvfølgelig fortreffelig, som vanlig! 

Når sant skal sies, så føler jeg meg ikke så gammel som jeg er, men det er vel kanskje på tide å bli voksen, da?! (Begynner nå å skjønne eldre som er ung til sinns ;p)


Vi fikk besøk av Sølvi, Jonas og Konstanse på onsdag. Det ble kos for de fleste. Tuva var kjempeglad for endelig å treffe igjen  Jonas. (De er barndomsvenner, om det blir det rette å si, og det er dessverre ikke så ofte de treffes, siden de bor så langt unna hverandre)
For Ask var det utrolig spennende å "leke" med en på sin alder. Konstanse er ca et halvt år eldre, og veldig utforskende! Til tross for småfingres glede å plukke borti hverandre gikk det veldig bra, og jeg tror de kosa seg godt da de leika seg på krabbeteppet! 


På torsdag var den store dagen kommet. Tuva Sofie skulle begynne på skolen!!!
Natalie og Tuva venter spent på hva som skal skje...
 

Det var oppmøte halv ni i gymsalen. Der ble de introdusert for lærere og deretter ropt opp, klasse for klasse. Når navnet deres ble ropt skulle de komme opp på scena og få en rose av fadderen sin. Sååå utrolig søte unger!!!
Sammen dannet 19 barn en vakker bukett av barn som skal gå i klasse 1B.
Når alle var ropt opp og bilder var tatt, skulle vi sammen spasere opp til klasserommet de skal ha. Der hang vi på plass sekken, og fant plassen til Tuva. Helt fremme ved kateteret sto en lapp med navnet Tuva Sofie på.

Etter enda litt bildetagning, en sang og litt informasjon, ble vi foreldre jagd hjem, og barna skulle bli igjen alene, for å bli kjent. 

Jeg tok med meg Marie hjem for en kaffi og trilletur, og klokken ett var Tuva klar for å hentes...




Nå dro vi ut til byen for å treffe Linn, og nyte det vakre varme været i byparken! Tuva fikk leika seg, mens vi slikka sol. Ask fikk prøve å sette beina(/hendene) på gress for første gang, og du kan tro det var en spennende opplevelse!! 
Verdens beste Linn


Ask utforsker gresset




Guttene i mitt liv!

Tuva i  full sving...

 
 I går var Tuva på skolen til tre. Må jo prøve ut litt SFO også, å få lekt seg litt! Tror hun har hatt det fint på skolen hittils.. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før jeg hører "du skal ikke følge meg inn". 
Det var litt oppdatering fra uken som var, nå skal jeg nyte helga med litt helgerydding og kos med min lille fantastisk hærlige familie!!! 
Hvordan gikk første skole-/barnehagedagen til barnet ditt?

0 om dette...:

Populære innlegg