About Me

Bildet mitt
Ei fornøyd jente på 28 år, som er bosatt i eget hus, sammen med forloveden min, Tom, ei datter på 7, og liten gutt på 2 år. Dette er min blogg hvor jeg stort sett skriver om hverdagslige sysler og gleder, men siden jeg er en veldig kreativ sjel, som liker å pussle med det meste, så kommer her også innskudd av kreativitet og andre ting som måtte oppta meg. Kanskje jeg kan INSPIRERE deg?

søndag 6. februar 2011

Tårevåte låter

I løpet av livet dukker det opp låter som setter sterke følelser i sving, uten at man nødvendigvis har noen assosiasjoner som skulle gjøre at man føler sånn. En av de låtene som grep meg og fikk presset frem en tåre, første gang jeg hørte den, er sangen “Hurt” av Johnny Cash. Jeg er overhodet ikke noen Cash-fan, men dette er en av de sterkeste låtene jeg kjenner til!

 

Nå er det jo klart at om man virkelig lytter til tekstene, kan man jo kanskje assosiere seg likevel. Det er merkelig hva underbevisstheten plukker opp…

For å ta med flere låter som har gjort samme merkverdige oppstandelse for meg, så kan jeg ta med “Lamb of God” av MM.

“Dreamer” av Ozzy… (dårlig lyd)

Dette er noen få av de låtene som har satt preg på sjelen min, låter som betyr noe, låter som rører…

Har du noen låter som er ekstra meningsfylte for deg?

2 om dette...:

HeidiJS sa...

Slipknot- til we die og Stone Sour- Zzyzx blei jeg helt hekta på under graviditeten og når bella kom til verden og hun gråt, så satt jeg på desse og hun blei helt still! ^_^ dem jekk opp og opp igjen når jeg kjørte bil.. :P

Anonym sa...

Saknet, Windir
Vikingtid og anarki, Sorgsvart
A succubus in rapture, Dimmu Borgir
Vortex surfer, Motorpsycho
A change of seasons, Dream Theater
For Amelie, Leaves`Eyes
Pesten, Iskald
Mother North, Satyricon
Dying-I only feel apathy, Theatre of Tragedy

Desse låtene, og flere til, gir meg frysninger på ryggen, og tårer i øynene. Vakkert!

Populære innlegg